Za każdym razem gdy znajdziesz w sieci blog firmowy/biznesowy/ekspercki zastanawiasz się jak go ocenić? Jest kilka kryteriów, według których można próbować ocenić wartość i popularność bloga.

Zwykle oceniam 4 podstawowe parametry, przykładając odpowiednią ilość punktów każdej składowej (w sumie można zdobyć 30 punktów):
  • Zawartość (maks. 10 pkt) - na ile jest ciekawa, oryginalna, posiada rys osobowości; obowiązuje zasada "albo jesteś użyteczny w sieci, albo zgiń".
  • Komentarze (maks. 10 pkt) - ich ilość świadczy o popularności bloga i poziomie jego interaktywności; razem z pierwszym czynnikiem oraz ilością odwiedzin i generowanym dochodem (jeżeli są na nim reklamy) tworzą 3 najważniejsze parametry według których można próbować wycenić wartość bloga.
  • Częstotliwość publikowania (maks. 5 pkt) - im częściej tym lepiej, przynajmniej raz w tygodniu, ale jeśli jest to raz w miesiącu, to zdecydowanie za rzadko; jeszcze gorzej, gdy wcale nie ma daty i nie można ocenić aktualności wpisu.
  • Sidebars czyli pionowe paski boczne (maks. 5 pkt.) - oceniam przejrzystość, logiczność, łatwość znalezienia zakładek zawartości, informacji o autorze.

0 Response to 'Według jakich kryteriów oceniam blogi firmowe/eksperckie/korporacyjne.'