Wydatki na reklamę w Internecie osiągnęły w pierwszym półroczu przyrost nieosiągalny obecnie dla innych mediów. Wydano PÓŁ MILIARDA złotych, co jest o aż o 57% więcej niż w pierwszym półroczu 2007. W tym samym czasie całkowite wydatki, we wszystkich mediach wzrosły o niecałe 13%, porównując pierwsze półrocza 2008 i 2007.
Ale nie to uderzyło mnie najbardziej, bo wiemy już od kilku lat, że wartość rynku reklamy internetowej rośnie.

Najbardziej zaskakujące jest porównanie wydatków na reklamę w Internecie i w telewizji.

Wydatki na reklamę telewizyjną w pierwszym półroczu 2008 wyniosły 1,9 mld zł. Biorąc pod uwagę poziomy udzielanych rabatów, rzeczywiste wydatki wynoszą ok. 1 mld zł, czyli w w bardzo zgrubnym ujęciu za cały rok 2008 w telewizji na reklamę wydanych zostanie 2 mld zł.
Robiąc podobne założenie, w Internecie może być wydany 1 mld zł, w całym 2008 roku.
Czyli będzie to aż połowa tego co reklamodawcy noszą do telewizji.

Oznacza to coraz więcej ilościowo reklamy w Internecie i coraz bardziej agresywną walkę o konsumenta. Czy również coraz więcej uciekających krzyżyków?

Co zrobić, aby skutecznie i ... z przyjemnością... wydać te pieniądze?

O tym w następnym odcinku.

Kwoty na podstawie artykułu opublikowanego w GW 07.11.2008 "Internet idzie jak burza" autorstwa Zbigniewa Domaszewicza.
1 Response to 'Czy w 2009 wydatki na reklamę w Internecie zrównają się z wydatkami na reklamę w telewizji?'
  1. Anonimowy
    http://ybrands.blogspot.com/2008/11/czy-w-2009-wydatki-na-reklam-w.html?showComment=1261588058210#c2723594287587617119'> 23 grudnia 2009 18:07

    bardzo ciekawe, dzieki