Natrafiłam na ciekawe badanie, które zapewne będzie pomocne w uzasadnieniu wielu projektów internetowych w zakresie ilości tekstu i poziomu zaangażowania czytelników.
W 2007 roku w USA przeprowadzono badanie na temat tego, jak czytana jest prasa tabloidowa, dzienniki i ich wydania online.

Główny wniosek
Wyniki tego badania zaskoczyły samych badających. Okazało się, że internauci jak już zaczynają czytać, to czytają dużo więcej tekstu niż w wydaniach drukowanych.
Średnio 77% przeczytało do końca to, co zaczęło czytać online, 62% w dziennikach i 57% w tabloidach.

Style czytania
Wyróżniono 2 główne style: metodyczny i skanujący. Czytelnicy online dzielą się w połowie na metodycznych i skanujących. Przy czym ilość tekstu czytana przez jednych i drugich różni się od siebie niewiele, bo metodyczni 78%, a skanujący 77%.

Co najbardziej pomagało zrozumieć i zapamiętać czytany tekst?
Forma pytań i odpowiedzi, kalendarium zdarzeń czy dodatkowe skróty z faktów.

Na co patrzą w pierwszej kolejności?
Na elementy nawigacyjne, menu i zakładki.


Źródło poynter.org
0 Response to 'Jak czyta internauta'